Till alla vilsna ungkarlar och ungmöer

Siggy, Viggy och Jiggy ger er här en unik möjlighet att se världen genom Ungkarlsgängets glasögon. Vi vill ge er ett podcast-äventyr utan dess like där både ungkarlsprofiler och ytligt bekanta tar plats i anekdot-stolen.

Vi rider på ego-vågen och riktar in oss på den närmsta kretsen. Insnöat är rätt ordval – men förhoppningsvis är igenkänningsfaktorn hög. Kanske har du en egen Yxmördarn, Täby-Tabs eller Martin Remy i din direkta närhet? En sak vill vi i alla fall lova: att när vi skämtar så är det definitivt på vår egen bekostnad.

torsdag 23 december 2010

Jiggy talar ut.

Det blåser och stormar kring Ungkarlsradion. Många uttal och förtal har gjorts och nu väljer Jiggy att träda fram.

Att jag någonsin skulle självmant hoppa av Ungkarlsradion är en ren och skär lögn. Detta grundar bara sig i den fascistiska ledning inom Ungkarlsradion som driver amatörradioprogrammet med järnhand. Dessa män har istället valt att utesluta mig ur samarbetet ovanför min vetskap. Detta klargjordes i ett tidigare inlägg på denna webbsida. 

Redan för två dagar sedan fördes det diskussioner om hur nästa program skulle läggas upp, om kommande inslag och struktur av det 3:e avsnittet. Nu är jag avskuren från programmet via ett blogginlägg.
Viggy och Siggy i Barcelona tidigare i år
 
Att ungkarlsstadion skulle vara drabbad av censur är bara ett exempel om hur Siggy och Viggy väljer att utöva sin makt. Att utesluta mig helt ur programmet utan mina inslag är däremot klassisk censur. Jag är lika förvånad som när Sverigedemokrater tillträde i riksdagen, men det kanske jag inte borde vara. 


Ungkarlsradions ledning väljer nu att publicera det 3:e avsnittet av programmet, i folkmun kallat "de 3:e riket". Jag är satt i politisk amnesti men är fast beslutsam att dra fram sanningen till ljuset.
Jiggy

Jiggy befinner sig i detta nu mitt i ett julfirande långt ifrån maktens korridorer. Dessa utspel kommer som en chockerande nyhet som kommer kräva hårda diplomatiska förhandlingar.

2 kommentarer:

  1. All heder åt Jiggys utspel. Men en sak är viktig att poängtera. Jiggy fick självklart plats för sina inslag i programmet! Därför är detta citat helt befängt: "Att utesluta mig helt ur programmet utan mina inslag är däremot klassisk censur". Vi ville självklart ha med Jens inslag, och han var också just inslagsproducent i det här programmet eftersom han blev petad i förra, men Jiggy vägrade medverka efter att han fått kännedom om vårt skämt.

    SvaraRadera
  2. För att förtydliga: Jiggy ville alltså att julavsnittet, med Siggy och Viggy, skulle släppas någon gång NÄSTA ÅR! Anledningen var att han inte ville hjälpa till att mixa programmet med våra "äckliga röster", för att han kände sig väldigt illa behandlad. Till skillnad från Jiggy så bryr vi oss om våra lyssnare. När vi märkte hur stor efterfrågan var på programmet så bestämde vi oss för att släppa avsnittet. Trots att Jiggy gjorde allt för att sätta käppar i hjulen.

    SvaraRadera