Till alla vilsna ungkarlar och ungmöer

Siggy, Viggy och Jiggy ger er här en unik möjlighet att se världen genom Ungkarlsgängets glasögon. Vi vill ge er ett podcast-äventyr utan dess like där både ungkarlsprofiler och ytligt bekanta tar plats i anekdot-stolen.

Vi rider på ego-vågen och riktar in oss på den närmsta kretsen. Insnöat är rätt ordval – men förhoppningsvis är igenkänningsfaktorn hög. Kanske har du en egen Yxmördarn, Täby-Tabs eller Martin Remy i din direkta närhet? En sak vill vi i alla fall lova: att när vi skämtar så är det definitivt på vår egen bekostnad.

fredag 31 december 2010

Ett spel för gallerierna

Som ni säkert redan vet håller min nya favorit Miggy i nyårssupén i år ute vid sin residens i årsta, även kallat "Slaughterhouse". Jag blev självklart väldigt uppspelt och glad när Miggy ringde mig och bjöd in till detta gästabud, det är inte varje dag Miggy bjuder på middag till självkostnadspris!

Nu visar det sig dock att Siggy och Viggy systematiskt valt att utmanövrera alla opartiska gäster till firandet, självklart för att få mig att inte närvara vid middagen. Kvar vid bordet utöver dom krigsförande parterna är den konflikträdde F-lip (även kallad Dutchen) samt värden Miggy som självklart inte kommer ta någons parti i egenskap av värd.
Liu Xiaobo's tomma stol vid Nobels fredspris.
Detta är en numera klassisk "siggy-viggy-style" som självklart inte biter på jiggy-stylen. Jag kommer att hålla grytan kokande.

/ Jiggy

1 kommentar:

  1. Det låter bra Jiggy! Använd nu din testosteronstinna energi till att göra ett hejdundrandes bra avsnitt ungkarlsradio! Reclaim'a!

    SvaraRadera