Till alla vilsna ungkarlar och ungmöer

Siggy, Viggy och Jiggy ger er här en unik möjlighet att se världen genom Ungkarlsgängets glasögon. Vi vill ge er ett podcast-äventyr utan dess like där både ungkarlsprofiler och ytligt bekanta tar plats i anekdot-stolen.

Vi rider på ego-vågen och riktar in oss på den närmsta kretsen. Insnöat är rätt ordval – men förhoppningsvis är igenkänningsfaktorn hög. Kanske har du en egen Yxmördarn, Täby-Tabs eller Martin Remy i din direkta närhet? En sak vill vi i alla fall lova: att när vi skämtar så är det definitivt på vår egen bekostnad.

söndag 21 november 2010

DJ Akilles svarar på hatinslaget

DJ Akilles och Professor P blev hatade på i första avsnittet av Ungkarlsradio. 
Ungkarlsradion ringde upp DJ Akilles, också känd som Viktor Backemar, för att kolla läget efter hatattacken. 
– Jag har lyssnat på programmet. Och jag tycker faktiskt att jag lät ganska dryg. Det var lite roligt, att jag lät skitdryg, säger DJ Akilles. 
Vad har du för synpunkter på det första avsnittet av Ungkarlsradion? 
– Jag gillade intervjun med Jens (Jiggy). Jag, som inte känner Jens så bra, tyckte det var ganska soft att få höra honom berätta om bland annat relationen till sina föräldrar. Det var programmets höjdpunkt. Inslaget med Yxan (Yxan vet bäst) förstod jag inte alls. 
Känner du dig illa behandlad eftersom vi hatade på dig och er blogg? 
– Nej, absolut inte. Jag tycker att det var fett soft. 
Hur har Professor P tagit Viggys "Professor P är tråkig"-attack? 
– Jag tror faktiskt inte att han har hört det. Och det där är en myt som någon har hittat på. Han är jävligt rolig!

                                      DJ Akilles. Foto: Sveriges Radio

/Siggy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar